De Klankschaal

 

De klankschaal

De werking van de klankschaal wordt bepaald door het materiaal, de toon en de ‘boodschap’ van de schaal. De intentie en intuïtie waarmee de klankschaal wordt aangeslagen alsmede ‘de bereidheid’ van de ontvanger om zich te openen, versterken de (door)werking ervan.

Ik werk met twee soorten klankschalen:
De metalen (Tibetaanse, Indiase) klankschaal en de kristallen klankschaal.
Tijdens een behandeling maak ik vaak gebruik van een combinatie van deze schalen.

 

De Tibetaanse en/of Indiase klankschaal

Mijn ervaring met de Tibetaanse en Indiase klankschaal is dat er kennis in de schaal is opgeslagen die soms eeuwenlang (collectief) is doorgegeven.
Elke schaal die ik gebruik heeft een eigen karakter met haar specifieke emotie, thema, eigenschap en/of rituele boodschap.
Doordat ik deze oude kennis in de schaal weet aan te slaan, kun je tot op zielsniveau geraakt worden. Hier zit je innerlijk weten, je innerlijke kracht, je innerlijke liefde en je levensmissie. Vaak voel je je tijdens de ontspanning al fijner en krachtiger in jezelf. Wanneer je meer innerlijke beweging wilt ervaren, gebruik ik themaschalen. Tijdens een sessie met themaschalen wordt je subtiel uitgedaagd om bepaalde eigen thema’s aan te gaan en kunnen emoties de ruimte krijgen om gehoord te worden. Hierdoor kan een innerlijke beweging op gang komen die net even iets dieper gaat dan de klankontspanning.

De lage grondtoon van de schaal geeft een gevoel van veiligheid en vertrouwen waarop je eigen basisvertrouwen van binnenuit mee kan resoneren. Vanuit dit basisvertrouwen kan ‘wat je met je mee draagt’ meer de ruimte krijgen. In deze veilige sfeer kunnen de hoge boventonen van de schaal die mee resoneren, steeds dieper in je doorklinken en dat wat gehoord wil worden in je aanraken.

De metalen (Tibetaanse, Indiase) klankschaal wordt op het lichaam en in het energieveld van de cliënt aangeslagen.

De metalen klankschalen die ik gebruik, hebben een stemming van 432Hz.

 

De kristallen Klankschaal

Mijn ervaring met de kristallen klankschaal is dat de hoge trilling van de schaal door beperkende lagen heen vloeit en vrij snel op zielsniveau weet te raken. Hierdoor wordt er vaak direct een verbinding tussen de kosmische energie en de ziel ervaren. Wanneer je in contact kunt zijn met alles wat er is, het eenheidsbewustzijn, maken de klanken je tegelijkertijd ‘leeg’ en ‘vol’.

In een bad van heldere ‘kristallen’ klanken word je uitgenodigd om te ervaren, hoe het is om je natuurlijke ruimte in te nemen, vrij van spanning, zwaarte en oordeel. In deze omhullende lichte sfeer stroomt liefde en zachtheid gemakkelijker door je heen. Vaak voel je je ‘lichter’, een beetje ‘gewichtloos’ en kun je je verbonden voelen met de bron in jezelf, waar je helemaal mag zijn wie je ten diepste bent.

De kristallen klankschaal wordt niet op het lichaam aangeslagen.

De kristallen klankschalen hebben een stemming van 444Hz

 

Meer weten over de oorsprong, het materiaal en de vorm van de Tibetaanse en/of Indiase klankschaal?

Klank, materiaal en vorm van de Tibetaanse en/of Indiase klankschaal

Van oorsprong komt de metalen klankschaal uit het Verre Oosten.
Ze zijn handgemaakt. Bij veel schalen zie je duidelijk dat de metalen wand van de schaal gehamerd is, waarbij ik het vermoeden heb dat bij het hameren of tijdens de inwijding van een schaal, een boodschap mee gegeven is.

De verschillende metalen (en de verhoudingen van de metalen onderling), de vorm en de dikte van de wand bepalen de boventonen die mee resoneren met de ondertoon. De boventonen en de zweving bepalen de klankkleur en de werking van de schaal. De klankkleur van de schaal wordt echter ook bepaald door de omgevingsenergie en het lichaam waarop de klankschaal geplaatst wordt.

De metalen Klankschaal had een belangrijke rol bij een ceremonie, ritueel en/of healing, waarin klank een belangrijke functie had. Ook speelde de klankschaal een rol binnen de homeopathie omdat er sporenelementen uit de verschillende metalen werden mee gegeven aan een homeopathisch middel dat bereid was in een klankschaal.

Meer weten over de stemming van 432Hz (de Pythagoras stemming of reine stemming) van de Tibetaanse en/of Indiase klankschaal?

De stemming van 432Hz (de Pythagoras stemming of reine stemming) van de Tibetaanse
en/of Indiase klankschaal

De stemming van 432 Hz is een stemming die nauw verband houdt met het universum om ons heen. De stemming van 432 Hz wordt ook wel Pythagoras stemming of reine stemming genoemd, omdat Pythagoras ontdekte dat de frequenties van deze stemming gebaseerd zijn op harmonische verhoudingen die inherent zijn aan talrijke natuurverschijnselen, zoals de natuur, de planeetbanen, de verhoudingen van zon, aarde en maan.

Later beschouwde Plato dat de gulden snede (Phi φ) als het belangrijkste wiskundige principe, ten grondslag lag aan de kosmos en de natuurwetenschappen.
Volgens Plato resoneert de stemming van 432 Hz met de gulden snede van het universum en resoneert bij deze stemming onze eigen trillingen met die van de kosmos. Wanneer onze atomen en DNA harmonisch resoneren met de patronen van de natuur wordt ons gevoel van verbinding met de natuur versterkt.

In de Hindu filosofie worden de chakra’s geassocieerd met de natuurlijke tonen in de stemming van 432 Hz.

De stemming van 432 Hz werden o.a. gebruikt door de ouden Grieken, Egyptenaren en Amerikaanse indianen.

Meer weten over de chemische samenstelling van de kristallen klankschaal?

De chemische samenstelling van de kristallen klankschaal

De chemische samenstelling van de kristallen klankschaal is 99,99% pure (zuivere natuurlijke) kwarts. Deze samenstelling is gelijk aan de, in de natuur gevormde, bergkristal, de steen waarin zonnekracht en lichtkracht zit opgeslagen.
Vanwege de samenstelling van natuurlijk kwarts is de kristallen klankschaal heel zuiver van toon en het trillingsniveau erg hoog. De schaal heeft daardoor een zuiverende werking op lichaam en geest, waarbij de aura en chakra’s worden gereinigd en opgeladen.

Meer weten over de stemming van 444Hz (de Solfeggio frequenties) van de kristallen klankschaal?

De stemming van 444Hz (de Solfeggio frequenties) van de kristallen klankschaal

De oorsprong van de Solfeggio frequenties stamt uit een ver verleden en is gebaseerd op de energetische kracht en spirituele waarde van de in het oude Sanskriet gereciteerde mantra’s.
Deze frequenties bezitten de originele helende potenties.

De Solfeggio frequenties bestonden toentertijd nog uit negen noten, hieruit ontstond later de Solfeggio-toonladder met zes tonen.
De originele Solfeggio-toonladder was UT, RE, MI, FA, SO, LA.

Elke toon van de Solfeggio-toonladder heeft een trilling met een spirituele waarde en energetische kracht die inwerkt op ons energetisch systeem en doordringt in de diepere lagen van ons onderbewustzijn.
Deze werking geldt voor de muzikale tonen én voor de klanken die hoorbaar zijn bij het uitspreken van de zes toon-namen.

De toon MI uit de Solfeggio reeks, de frequentie van 528Hz, wordt door de gentechbiochemici gebruikt om DNA te repareren. Dit is ook de liefdesfrequentie die door het plantenrijk verspreid wordt.

Claudi – JA ® / Tril ’n Chill ® / Tril Tensive ®

© Claudia D. Cappetti, 2022